Každý maklér vie, že 90% úspechu na získanie záujemcu sú fotky a prvý dobrý dojem.

Aj Vám sa však stáva, že máte pekné fotky a nikto nevolá na obhliadku?

Ako prilákať záujemu na obhliadku

Väčšina ľudí sa pri rozhodnovaní riadi pocitmi. Ľahko a rýchlo vieme povedať, či sa nám niečo páči alebo nie. A výnimkou nie je ani Váš inzerát.

Ľudský mozog rieši denne tisíce úloh, ktoré ho vyčerpávajú. Aby ušetril čo najviac energie, tak nás podvádza a používa na rozhodovanie dve rôzne „časti“.

Prvá časť, ho zaťažuje minimálne pretože iba rýchlo a stručne skenuje informácie. Je to náš autopilot, známy ako „prvý dojem“ z ktorého vieme povedať či sa nám niečo páči alebo nie. Často krát, keď niečo viac preskúmame, zistíme, že náš prvý dojem bol nesprávny.

Druhá časť je náročnejšia na „spotrebu“ pretože spracuváva fakty a informácie. Keď mozog zapája túto časť, hovorí sa, že sa „sústredíme a dávame pozor“. Aktivujeme ju tak, že čítame alebo počúvame nejaký text.

Prečo Vám tu píšem o ľudskom mozgu?

Pretože ľudia Váš inzerát a fotky skenujú „autopilotom“ a Vy nemôžete robiť nič, aby ste si získali ich vedomú „pozornosť“ a aby začali zvažovať benefity nehnuteľnosti.

Počet Vašich obhliadok je teda závislý od počtu ľudí, ktorých dokázali zaujať Vaše fotky.

Čo ale môžete urobiť preto, aby ste zaujali a dostali na obhliadku viac ľudí?

Existuje jedno riešenie.

Aktivujte ich „pozornosť“ textom vo fotografiách

V kombinácií Fotka + Text zapája mozog „obe časti“ a okrem pocitov zapája aj „pozornosť“ aby spracoval text (naše benefity nehnuteľnosti).

Text vo fotkách prináša riešenie ako získať záujemcu hneď na titulnej fotke, odlíšiť Váš inzerát od ostatných a zároveň komunikovať výhody nehnuteľnosti, aby sme záujemcu dostali tam, kde chceme – na obhliadku.

Na tento experiment sa nám podarilo presvedčiť modernú realitku MAGNUM Real, ktorá si vymenila klasické fotorafie za fotografie s titulkami.

S majiteľom sme na test vybrali zaujímavú nehnuteľnosť, ktorú majú v ponuke:

Odkaz na Nehnuteľnosť: [magnum], [muvity]

Meranie výkonnosti

Aby to nebol len pokus, postavený na vode, pri oboch inzerátoch budeme merať výkonnosť, teda o koľko viac ľudí sa na inzeráty ozvalo.

V oboch prípadoch porovnáme namerané čísla s predchádzajúcim obdobím a s podobnými inzerátmi, ktoré realitka inzerovala v minulosti.

Avšak, skôr než sa pustíme do úpravy fotiek, si pripomenieme, aká skupina ľudí si bude Váš inzerát (ktorý plánujeme vylepšiť) najčastejšie pozerať.

Kto je cieľový zákazník?

Určite Vám nemusím hovoriť, že každý človek kupuje nehnuteľnosť z iného dôvodu.

Väčšina maklérov však prezentuje nehnuteľnosť príliš širokému publiku a potom sa čudujú, že im na obhliadky chodia „turisti“.

Ak chcete zvýšiť počet serióznych ľudí volajúcich na obhliadku, musíte vo fotkách a samotnom inzeráte komunikovať správne benfity na konkrétnu skupinu záujemcov.

Väčšina profesionálnych maklérov totiž vie, že existuje určitý postup ako odprezentovať nehnuteľnosť, keď ju ukazujú určitému záujemcovi. Snažia sa ho bližšie spoznať a zistiť PREČO chce nehnuteľnosť kúpiť.

Preto si pred úpravou musíte položiť tieto otázky:

Je táto nehnuteľnosť vhodná skôr ako domov pre rodinu?

V prípade , že áno, upravte výhody nehnuteľnosti a komunikujte prečo je táto nehnuteľnosť vhodná pre mladú rodinku, kde môžu mať deti priestor na hranie, kde všade sa dá s deťmi tráviť voľný čas v okolí a ako blízko sú školy alebo škôlky.

Je táto nehnuteľnosť vhodná pre niekoho, aby ju prerobil a následne predal so ziskom?

Upravte výhody a komunikujte prečo je nehnuteľnosť vhodná na investíciu pri tejto cene, čo stačí opraviť, historický vývoj cien + prognózu na aktuálne obdobie a samozrejme čísla ako je práve teraz táto lokalita žiadaná.

Je vhodná pre niekoho, aby ju dlhodobo prenajímal?

Znova upravte výhody a komunikujte, aký je v lokalite dopyt po prenájmoch a ako je jednoduché takúto nehnuteľnosť prenajať, poskytnite ľuďom odhad dopytu pre danú lokalitu, atď, atď.

Takže.

Hneď ako si zadefinujete, kto sú cieľoví zákazníci, môžete sa pustiť do úpravy fotiek, aby ste oslovili čo najviac cieľových záujemcov.

Návod: Ako si môžete vyrobiť “titulky” do fotiek?

Začneme tým, že na to potrebujete nejaký jednoduchý software. My sme na to použili Google Slides – ktoré sú dostupné online a zadarmo. Google Slides sú taká online náhrada za PowerPoint, ale ak ho máte, kľudne môžete použiť aj ten.

  • Do Google Slides sme nakopírovali všetky fotky, ktoré chceme upraviť .
  • Postupne sme do fotiek pridali “titulky”, ktoré v každej miestnosti približujú konkrétne benefity a detaily, ktoré z fotiek nie sú na prvý pohľad zrejmé – no pre cieľových zákazníkov dôležité alebo zaujímavé.
  • Keď sme mali „titulky“ hotové, fotky sme si stiahli a použili v inzeráte

Nezabudnite, že titulky vždy pripravujeme s ohľadom na cieľovú skupinu zákazníkov, pri ktorej je najviac pravdepodobné, že by sa o nehnuteľnosť mohla zaujímať. Tak ako sme o tom hovorili vyššie.

Takto sme fotografie upravili my:

Videli ste ten rozdiel?

Keď si záujemcovia pozrú fotky s „titulkami“ sú viac vtiahnutý do nehnuteľnosti a jej výhod.

Vďaka vylepšeným fotkám ľudia absolvujú prehliadku ako keby ste im o priestore rozprávali Vy.

Chcete vylepšiť vaše fotky ale nemáte na to priestor?

Napíšte nám na info@muvity.sk a my za Vás vypracujeme text a upravíme fotografie Vaších inzerátov tak, že ľudia budú dvýhať telefón, aby sa mohli prísť pozrieť osobne.

Ešte nemáte konto na Muvity? Registrujte Vašu RK a začnite získavať klientov online.